۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

ماموستا خالدي در گفتگو با مهر:

مقابله با استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

مقابله با استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

بیجار - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: سربلندی ایران در جهان به علت مقابله با استکبار و ظلم ستیزی در دنیای امروز است که این امر خود مصداق بازر امر به معروف و نهی از منکر است.

ماموستا محمد خالدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مسئله امر به معرف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب عینی است و باید هر کس در هر مقطع و لباسی به میزان مسئولیت خویش در قبال جامعه، افراد و خانواده خود بی ‌تفاوت نبوده و مردم را از زشتی ها نهی و به نیکی ها تشویق و دعوت کند.

وی به اهمیت ترویج این فریضه الهی تاکید کرد و افزود: اگر مسئله امر به معروف و نهی از منکر که یک مسئله قرآنی و الهی است به طور کامل عینیت پیدا کند جامعه گلستان می شود و جلوی ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی را می گیرد.

امام جمعه بیجار ادامه داد: زمانی به وظیفه خود عمل کرده ایم و خداوند باری تعالی از ما خشنود می شود که به ترویج این مهم در جامعه اهتمام بورزیم و از آن کوتاهی نکنیم که کوتاهی از آن گناه نابخشودنی است.

ماموستا خالدی یادآور شد: ملتی که در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر احیا نشده و فعال نباشد ملتی رو به زوال است و با مشکلات دینی، سیاسی و اجتماعی بسیاری روبه رو می شود.

وی با بیان اینکه به حمد الهی ترویج این فریضه مهم در کشور اسلامی مان فعال و گسترده است، بیان کرد: بنا به سفارش مقام عظمای ولایت، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فعال بوده و تاثیرات آن به طور چشمگیری در جامعه نمایان است و در آینده به فضل خداوند قوت بیشتری می گیرد.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ضامن جامعه متعالی است، گفت: سربلندی ایران به علت مقابله با استکبار و ظلم ستیزی در دنیای امروز است که این امر خود مصداق بازر امر به معروف و نهی از منکر است.

ماموستا خالدی امر به معروف و نهی از منکر را راهی برای مقابله با گناه عنوان کرد و اظهار داشت: درمان دردهای جامعه با احیا و اجرای صحیح این فریضه الهی برطرف می شود بهترین راه مقابله با گناهان است.

وی پسندیده ترین حالات ترویج امر به معروف و نهی از منکر را  آغاز احیای این اصل اسلامی از ادارات و مسئولان دولتی و به موازات آن سوق دادن جامعه به سمت ارزش ها و آرمان های متعالی دانست.

امام جمعه بیجار فلسفه تاسیس حکومت اسلامی را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: کوشش در تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در محفل خانواده نیز امری اجتناب ناپذیر است.

ماموستا خالدی نقش امربه معروف و نهی از منکر را در تعالی و پیشرفت جامعه مهم توصیف کرد و ادامه داد: جامعه ای که این امر مهم را به فراموشی بسپارد، قطعا با مشکلات و ناهنجاری های مختلف اجتماعی مواجه شده و راه زوال را در پیش می گیرد.

وی نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: با نهادینه شده این فریضه الهی و خطیر جامعه راه سعادت را طی می کند.

کد خبر 2066306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha